Tuesday, May 31, 2011

Corrections and Clarifications

Corrections/Clarifications

Major Media Outlets Revise their 'Audit' Headlines
Several newspapers have corrected their headlines in the online versions of last week's stories about the non-revocable parole audit by the Office of the Inspector General. The Los Angeles Times, the San Francisco Chronicle, and the Sacramento Bee have all changed erroneous headlines which stated or insinuated that the California Department of Corrections and Rehabilitation (CDCR) had mistakenly freed inmates. As CDCR explained, the issue examined by the OIG was never whether the inmates should have been released. In fact, all of the inmates had fulfilled the full length of their sentences and their releases were mandated by law. The issue in question was only what level of supervision they would be assigned once paroled. The headline changes are below:

The Los Angeles Times

Computer errors let violent California prisoners go free

changed to:

Computer errors allow violent California Prisoners to be released unsupervised

SF Chronicle:

Calif. prisons wrongly released risky inmates

changed to:

Hundreds of CA parolees wrongly left unsupervised

The Sacramento Bee

California prison system erroneously paroled high-risk inmates, report says

changed to:

California prison officials paroled hundreds without supervision in error, audit says